خدمت نظافت راه پله و مشاعات در مجتمع های اداری، تجاری و مسکونی در بخش نظافت سامانه درخواست خدمات چی کارا قرار گرفته است. نظافت راه پله و مشاعات سرویسی است که موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  •  شستشوی راه پله ها
  • نظافت راهروها
  • نظافت نرده‌ها
  • تخلیه زباله های حیاط و مشاعات
  • نظافت آسانسور تمیزکردن پنجره‌های نورگیر پاگردها
  • نظافت پارکنیگ خودروها

این موارد در زمان های عادی طول سال انجام می‌گیرد اما در زمان های خاص مانند اسفندماه که نزدیک ایام عید و خانه تکانی می باشد، شستشو و تمیزکردن دیوارها به شرطی که رنگ پلاستیک نداشته باشند می‌تواند به موارد بالا اضافه شود.

شرکت ها و سازمان های دولتی و حتی مجتمع های مسکونی می‌توانند با تنظیم قرارداد های هفتگی و ماهانه از خدمات نظافت راه پله و مشاعات چی کارا به صورت دائمی استفاده کنند.

اهمیت نظافت فضای مشاع

خدمت نظافت فضای مشاع یکی از نیازهای اساسی مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی است که معمولا بصورت ماهانه یا هفتگی نیاز است. نظافت راه پله و فضای مشاع باعث افزایش سطح آسایش و آرامش ساکنان آن مجتمع می شود البته این امر برای محتمع های تجاری و اداری بسیار بیشتر نیاز است چرا که نظافت در نظر مشتری یا ارباب رجوع خیلی به چشم می آید.

آموزش نظافت راه پله و فضای مشاع

نظافت باید از بالا به پایین باشد

برای نظافت راه پله همیشه باید از بالا به پایین شروع کرد و تفاوت جنس راه پله ها ( سنگی یا چوبی بودن) در این امر مهم نیست. علت این کار این است که در فرآیند نظافت و تمیز کردن راه پله، خاک و گرد و غبار از یک پله به پله دیگر سقوط می کند و اگر شما در ابتدا پله های پایینی مجتمع را تمیز کنید، بعد از تمیز کردن پله های بالا، دوباره نیاز به تمیز کردن پله های پایین دارید.

نظافت راه پله چوبی و سنگی

نظافت این نوع راه پله نسبت به راه پله هایی که فرش شده اند راحت تر است. شما برای نظافت راه پله چوبی و سنگی کافیست با استفاده از یک جارو، زباله های موجود را به راحتی تمیز کنید. برای تمیز کردن شکاف راه های پله سنگی وچوبی می توانید از یک فرچه دستی کمک بگیرید. دوباره تاکیید می کنیم که حتما فرآیند نظافت را از بالا به پایین شروع کنید. پس از اتمام تمیز کردن راه پله ها آشغال و گرد غبار های جمع شده را می‌توانید با استفاده از یک جارو برقی جمع آوری کنید.

برای تمیز کردن راه پله های چوبی باید از دستمال های مخصوص استفاده کنید همچنین برای نظافت راه پله های سنگی باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

نظافت راه پله های فرش شده

برای تمیز کردن راه پله های فرش شده از ابتدای کار نیاز به جاروکشی است. در این موارد هم باید از بالا به پایین مشغول نظافت شوید. جالب است که بدانید حتی یک جارو برقی هم می تواند گرد و خاک را قبل از مکش، به اطراف پراکنده کند. بهترین راه برای تمیز کردن شکاف راه پله های فرش شده استفاده از جاروی دستی است. اگر شما جاروی دستی ندارید، می توانید از سری های مخصوص جارو برقی برای نظافت راه پله های فرش شده استفاده کنید.

تمیز کردن نرده ها

در بیشتر مواقع نرده ها گرد و خاک را به خود می گیرند. بصورت عادی شما معمولا حداقل دو بار در ماه نیاز به تمیز کردن راه پله و نرده ها دارید. برای این کار می توانید از یک پارچه مرطوب برای جذب گرد و غبار موجود روی نرده ها استفاده کنید، اما حتما پس از آن نرده ها را خشک کنید؛ زیرا رطوبت های مکرر می تواند موجب پوسیدگی و ایجاد کپک در نرده ها گردد.

نظافت راه پله و مشاعات

نظافت راه پله و مشاعات

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نظافت راه پله و مشاعات

بصورت کلی عوامل زیر در تعیین قیمت نهایی نظافت راه پله تاثیر گذار هستند:

  • تعداد طبقات مجتمع
  • تعداد واحد های ساختمان
  • متراژ فضاهای مشاع و پارکنیگ در صورت وجود
  • مواد مصرفی شوینده برای نظافت

تخمین قیمت

اکثر خدمت رسانان چی کارا یک هزینه پایه و ورودی برای 4 تا ساعت در نظر می گیرند که مبلغی بین 40 هزارتومان تا 50 هزارتومان است. البته در حالت عادی نظافت مشاعات بیش تر از 4 ساعت زمان می برد. کارهای پیش بینی نشده ای مانند  جمع آوری و تخلیه نخاله های ساختمانی پس از بازسازی فضای مسکونی، جمع آوری برگ های خشک در داخل حیاط، شستشوی کامل حیاط و … از جمله سرویس هایی هستند که معمولا در زیرمجموعه این خدمت قرار نمی گیرند. البته در صورت نیاز و توافق قیمت با خدمت رسان انجام تمامی این فعالیت ها از سوی خدمت رسانان متخصص، متعهد و وقت شناس چی کارا امکان پذیر است. در مجتمع های اداری، تجاری و مسکونی که نیاز به نظافت کابین آسانسور یا بالابر داشته باشند، زمان بیشتری از نظافتچی خواهد گرفت و به مراتب به قیمت اضافه خواهد شد.

تعداد طبقات و واحدهای مجتمع

تمامی خدمت رسان های چی کارا برای سرویس نظافت راه پله و مشاعات قیمت را بر اساس تعداد طبقات و واحدهای مجتمع به شما عزیزان اعلام می‌کنند. البته این قیمت مشخص است و به ازای هر طبقه 10 هزارتومان برآورد هزینه می‌شود. شاید شما تمایل داشته باشید که پشت بام یا روف گاردن محل زندگی یا کارتان هم نظافت شود که معمولا این اتفاق در ماه های گرم سال مانند تیر، مرداد و شهریور می افتد و انجام این عمل با توافق قیمتی با خدمت رسان امکان پذیر است.

فضای مشاع (پارکینگ و حیاط)

فضای مشاع شامل پارکینگ و حیاط است که البته در برخی موارد به عنوان تخفیف یا آفر توسط خدمت رسانان ما بصورت رایگان انجام می پذیرد. نظافت حیاط شامل جمع کردن زباله ها و برگ های درختان، جارو زدن زمین و شستشوی کامل است.

در نظافت پارکینگ هم خدمات بالا به علاوه خدمات مورد نیاز شما قابل انجام با بالاترین نوع کیفیت است که البته ساعت کار نظافتچی را بالا می برد و مستلزم پرداخت هزینه بیشتری از سوی شما است.

مواد شوینده برای نظافت

اگر تمایل به یک نظافت اصولی تر و پاکیزه تر دارید به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام ثبت سفارش، گزینه استفاده از مواد شوینده را فعال کنید تا خدمت رسان موارد لازم را تهیه کند. به این نکته توجه کنید که تنها از شما قیمت مصرفی کالا گرفته می‎‌شود و نیاز به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از مواد شوینده نیست.

موارد پیش بینی نشده

همانطور که بالاتر گفتیم موارد پیش بینی نشده ای مانند تخلیه نخاله ها و ضایعات حاصل از بازسازی داخلی یا فضای ساختمانی، جمع آوری برگ درختان و … در خدمت نظافت راه پله و مشاعات چی کارا امکان پذیر است که با توافق قیمت با خدمت رسان قبل از تایید نهایی می‌توانید انجام دهید یا در هنگام ثبت سفارش در قسمت توضیحات بیشتر شما می‌توانید این موضوع را مطرح کنید تا خدمت رسان قیمت تخمینی بهتری به شما اعلام کند.

نظافتچی آقا یا خانم

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی خدمت نظافت مشاعات چی کارا انتخاب بین نظافتچی خانم و آقا را دارد که در این زمینه قیمت نظافتچی خانم از اقا کمی پایین تر است.  در هنگام ثبت سفارش شما می‌توانید تیک مربوط به این قسمت را فعال کنید.

چرا چی کارا را برای نظافت راه پله و مشاعات انتخاب کنم؟

تضمین کیفیت خدمات

پس از سفارش و حتی بعد از انجام کار چی کارا در خدمت شماست تا رضایت شما را به هر طریقی که مایل باشید جلب کند. در صورت عدم رضایت شما با خدمت رسان برخود خواهد شد و خدمت رسان جدیدی برای انجام کار شما فرستاده خواهد شد. پس از این بابت هیچ دغدغه ای نداشته باشید.

استفاده از بهترین و باتجربه ترین نظافتچی های خانم و آقا

هر یک از خدمت رسانان برای پیوستن به چی کارا مراحل زیادی گذاره اند و در این زمینه ما حساسیت زیادی داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما بدهیم. پس از هر خدمت شما می‌توانید نظرات خود را ثبت کنید یا در هنگام ثبت سفارش امتیازات مربوط به خدمت رسانان ما را مشاهده کنید.

تجربه امنیت و اطمینان با چی کارا

چی کارا تمام مراحل انجام خدمت را زیر نظر دارد و در صورت بروز مشکل احتمالی در هر زمینه ای چی کارا پاسخ گوی شما خواهد بود چرا که تمامی خدمت رسانان ما بیمه شده اند

رعایت جانب احتیاط

تمامی خدمت رسانان بخش نظافت چی کارا دارای گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد هستند.

کارنامه درخشان به خاطر رضایت مشتریان

نظرات شما برای چی کارا خیلی مهم است و حساسیت های چی کارا در زمینه انتخاب و به کارگیری سرویس کاران باعث شده است که این موضوع را به عنوان افتخارات خود در نظر بگیریم.

برای ثبت سفارش چکار کنم؟

شما می توانید از طریق سایت چی کارا یا اپلیکیشن اندروید و ios چی کارا برای ثبت سفارش در قسمت نظافت اقدام کنید. پس از انتخاب نظافت راه پله و مشاعات چی کارا شما می‌توانید به سوالات مربوطه پاسخ دهید و سفارش خود را ثبت کنید.