سفره هفت سین یکی از فرهنگ های باستانی ما ایرانیان است که هر جای دنیا هم که باشیم، به آن پایبند هستیم. در نزدیکی ایام نوروز، شاهد خرید های فراوان مردم برای چیدمان سفره هفت سینشان هستیم. سفره آرایی هفت سین، عنصری جدا ناپذیر از خانه های ایرانیان است. اگر خواهان چیدمانی زیبا و متفاوت هستید، نکات سفره آرایی هفت سین زیر را از دست ندهید.

نکات سفره آرایی هفت سین

 سفره آرایی هفت سین تنها  نوع چیدمان عناصر سفره نمی باشد و رعایت نکات کوچکی می تواند، زیبایی آن را چند برابر کند:

  1. سکه در سفره، نشان دهنده برکت و روزی است. همچنین برنج و گندم هم به همین معنا هستند؛ از این سکه ها در ظرف برنج یا گندم قرار دهید. سعی کنید عدد سکه ها فرد و یا به تعداد اعضای خانواده باشد.
  2. برای آنکه تجلی نور را به سفره تان ببخشید، پرتقال یا نارنجی را در ظرف آب قرار دهید و هر روز آب آن را عوض کنید.
  3. برای آنکه دانش هم در سفره تان نمایان باشد، پیشنهاد می کنیم علاوه بر قرآن، کتاب های دیگری که به آنها معتقد هستید در چیدمان هفت سینتان قرار دهید.
  4. از سنجد با عنوان نماد عشق یاد می کنند.  اگر خواهان ارتباطات بیشتر و بهتر هستید، از سنجد بیشتری در سفره تان استفاده کنید.
  5. اگر در سفره تان از شمع استفاده می کنید، حتما از شمع قرمز استفاده کنید؛ چرا که حتی در زمانی هم که خاموش است گرما را انتقال دهد.
  6. سیر نگهبان و سمبلی برای سلامتی خانواده تان است. برای جلوگیری از ورود انرژی های منفی و بیماری به داخل خانه تان، حتما چند خوشه از آن را در سفره قرار دهید.
  7. برای سبزه تان، هرگز ارزن را سبز نکنید؛ زیرا ارزن گندم فقر است. از سبزه برای نماد پاکی و حیات استفاده می شود.
  8. آیینه را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید. آینه نشان دهنده خودبینی و رشد شخصی است. شما به سبب آنکه خود را در آینه با همه نواقص خود نگاه کنید و به مثبت اندیشی بپردازید، آن را در سفره قرار می دهید.
  9. سیب های سفره هفت سینتان اجازه ندهید که بر سر سفره باقی بمانند و خراب شوند. سیب سلامتی برای سفره هفت سین است. می توانید به تعداد اعضای خانواده در سفره، سیب قرار دهید.
  10. برای به وجود آمدن سرکه باید زمانی طی شود؛ از این رو از آن با عنوان نماد صبر یاد می کنند.

سفارش سفره آرایی

اگر به دنبال فردی هستید که با تجربه کافی و تخصص در زمینه سفره آرایی میز شام، سفره آرایی شب یلدا و هفت سین، زیبایی بیشتری به سفره تان ببخشد، خدمت رسانان چی کارا می توانند انتخابی درست باشند. چی کارا با ارائه خدمات سفره آرایی، در مجالس، اعیاد، شب یلدا و … همراه شما باشد.

خدمت رسانان سفره آرایی، متعهد و دارای صلاحیت هستند و تا پایان انجام خدمت، تحت پشتیبانی چی کارا قرار دارند. به علاوه  به آسان ترین روش می توانید از این خدمات استفاده کنید. تنها لازم است وارد سایت یا اپلیکیشن چی کارا شوید و در قسمت سفره آرایی، اقدام به ثبت سفارش کنید.