سفره آرایی تنها زیبایی بخشیدن به نوع چیدمان غذا و تزیین کردن سالاد و بقیه مخلفات نیست؛ بلکه دارای اصول و قواعدی می باشد که رعایت کردن آنها سبب می شود علاوه بر زیبایی، نهایت لذت را از وعده غذایی تان ببرید. اصول سفره آرایی به شما کمک می کند تا در مهمانی ها و مجالس رسمی، با هر چیزی که موجود دارید بهترین را به نمایش بگذارید. در این مطلب به اصول سفره آرایی میز شام می پردازیم؛ پس اگر از آنها اطلاعی ندارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم در سفره آرایی میز شام

 تزیین اطراف میز شام

هنگامی که می خواهید شام را سرو کنید، تنها زیبایی میز شام مد نظر نیست؛ بلکه اطراف آن هم باید از نظافت برخودار باشد. لذت بردن از وعده غذایی که می خورید، تا حدود بسیار زیادی به محیط اطرافتان بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید که اطراف میزتان در بهترین حالت خود قرار دارند. می توانید از چراغ ها و شمع ها برای تزیین بیشتر استفاده کنید.

سفره شام

پیش از آنکه سفره اصلی تان را پهن کنید، توصیه می کنیم یک سفره پارچه ای یا پنبه ای بزرگ را در زیر آن قرار دهید. این کار سبب می شود، ظرف ها روی میز تکان نخورند و سر و صدا ایجاد نکنند. برای چیدمان ظروفتان بر روی سفره، دقت داشته باشید که بشقاب های تخت در زیر و گرد ها روی آن قرار داشته باشند. قاشق همیشه در طرف راست و چنگا در چپ بشقاب است. ترکیب رنگی استفاده شده در میزتان شلوغ نباشد و هارمونی داشته باشد.

چاشنی های میز شام

چاشنی ها اهمیت زیاد در وعده های غذایی دارند. سعی کنید آنها را در محلی قرار دهید که دسترسی به آنها آسان باشد. برای قرار دادن چاشنی های روی میز شام، حتما به فکر تعداد نفرات باشید. مثلا هر ظرف سس را برای 2 تا 3 نفر اختصاص دهید. همچنین همیشه ظرفی برای استخوان ها یا مواد زائد دیگر غذا در نظر داشته باشید. تحت هیچ شرایطی، مواد غذایی تان را بسته بندی بر سر میز شام قرار ندهید، این کار زیبایی میزتان را به کلی زیر سوال می برد.

سفارش سفره آرایی میز شام

اصولی که بررسی کردیم، تنها معیار های اولیه ای بودند که هرکس باید در تهیه میز شام آنها را رعایت کند. برای مجالس و مهمانی ها، سفره آرایی میز شام نقشی پررنگ در شبتان دارد؛ از این رو بهتر است از متخصصان این زمینه استفاده کنید.

چی کارا با ارائه خدمات سفره آرایی، زیبایی شبتان را چندین و چند برابر می کند. سفره آرایی در چی کارا تنها محدود به میز شام نمی شود و می توانید از آن برای سفره آرایی هفت سین، سفره آرایی شب یلدا و … استفاده کنید. خدمت رسانان چی کارا، دارای صلاحیت، قابل اطمینان هستند و شما در کمترین زمان می توانید به خواسته تان برسید. خدماتی که در چی کارا انجام می شوند، تضمین شده هستند و تا زمان کسب رضایت شما پشتیبانی می شوند.

برای ثبت سفارش سفره آرایی چه کنید؟ تنها کافی است وارد سایت و یا اپلیکیشن چی کارا شوید، خدمات مربوط به سفره آرایی را انتخاب کنید و گام های ثبت سفارش را تکمیل کنید.