کولر های آبی در شمال و جنوب کشور که هوا رطوبت بالایی دارد خیلی کارایی ندارند برای همین در این مناطق معمولا استفاده از کولر های گازی خیلی مرسوم است. کولر گازی یکی از سیستم های خنک کننده و تهویه هوا است که به سرعت از گرمای محیط می کاهد. امروز در چی کارا می خواهیم در مورد نحوه سرماسازی کولر گازی و مزایا و معایب آن و همینطور تعمیر اسپلیت در مشهد صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آیا اسپیلت با کولر گازی تفاوت دارد؟

این سوالی است که خیلی از افراد در ابتدای آشنایی با این نوع سیستم سرمایشی شاید آن را از خود بپرسند. این موضوع مورد سوال خیلی از کاربران چی کارا هم بود که ما مقاله تفاوت های کولرگازی و اسپیلت چیست؟ را نوشتیم که با مراجعه به آن می توانید دلیل این پرسش را هم حتی متوجه شوید اما بصورت خلاصه این که تفاوتی میان اسپیلت و کولرگازی در عمل نیست!

تعمیر-اسپیلت-در-مشهد

اسپلیت چگونه سرما سازی می کند؟

در اسپیلت مثل یخچال از فرآیند تبدیل گاز به مایع و مایع به گاز با استفاده از لوله فشار استفاده می شود که نتیجه آن مثل یخچال یک سرمای بسیار زیادی دارد. اگر اسپیلت شما باد خنک نمی دهد یا هر عیبی دارد می توانید با استفاده از توضحیات این مقاله تعمیر اسپیلت در مشهد مشکل خود را با سرویس کاران حرفه ای چی کارا برطرف کنید برای این کار فقط کافیست در کم تر از یک دقیقه به چند سوال کوتاه پاسخ بدهید.

چی کارا یک سامانه هوشمند درخواست خدمات است که هر خدمتی را که نیاز به آن داشته باشید می توانید با استفاده از اپلیکیشن، سایت یا شماره تماس 05137676070 بصورت رایگان ثبت کنید. با چی کارا دیگر نیاز نیست دنبال متخصصین بگردین و همینطور اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشید، درگیر این فرآیند شوید. چی کارا در کنار شماست تا رضایت شما بصورت کامل جلب گردد.

اسپیلت ها معمولا از یک دستگاه بخار کننده که گرما را جذب می کنند، یک کمپرسور که وظیفه ی افزایش دمای بخار سرمازا را دارد، یک دمنده و یک کندانسور تشکیل شده است. ترکیب این فرآیندها و اجزاست که برای شما یک باد خنک دلچسب تولید می کند.

اسپیلت ها معمولا مصرف انرژی بسیار بالایی دارند البته هزینه برق در مناطق مختلف کشور به همین دلیل متفاوت است به عنوان مثال در جنوب کشور که چاره ای جز استفاده از کولر گازی ندارند، هزینه مصرف برق نسبت به شهری مانند تهران بسیار پایین تر است. برای همین اگر نیاز به خرید یا تعمیر کولرآبی دارید، می توانید از طریق مقالات ما در این جا اطلاعات خوبی را بدست آورید.

انواع مختلف اسپیلت

کولر گازی یا اسپیلت بصورت کلی در سه مدل ساخته می شوند و در بازار موجود هستند:

اسپیلت های یک تکه یا پنجره ای

در خرید این نوع کولرهای گازی حتما به ابعاد پنجره و کولر دقت کنید. کولرهای یک تکه دیواری، یا پشت پنجره‌ای، خیلی متداول تر نسبت به سایر انواع کولر می باشند. این نوع کولر ها به آسانی در داخل قاب پنجره نصب می‌شوند. اما به دلیل نوع کمپرسور استفاده شده در آن مصرف برق بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارند.

اسپیلت های دو تکه

برای خرید این نوع کولر گازی حتما به دستگاه خروجی و چگونگی اتصال آن ها به هم را مد نظر قرار بدهید.

اسپیلت های پرتابل یا قابل حمل

مقایسه کولر های گازی و آبی، کدام یک بهتر است؟

کولر های آبی رطوبت را افزایش می دهند اما کولر های گازی چنین شیوه ای ندارند. پس کولر های گازی در مناطق مرطوب و شرجی می توانند بسیار مفید باشند اما استفاده آن ها در دیگر مناطق به خاطر مصرف بالای انرژی خیلی به صرفه نیست. در آخر انتخاب این که کدام نوع بهتر است بستگی به شرایط شما دارد که باتوجه به این اطلاعات نیاز خود را تشخیص دهید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

تعمیر-اسپیلت-در-مشهد

مواردی که در هنگام خرید اسپیلت بهتر است به آن ها توجه کنید

فضای مورد نیاز

اولین قدم برای یک تصمیم گیری درست در هنگام خرید اسپیلت یا کولر گازی، توجه به میزان فضایی است که می خواهید با استفاده از کولرگازی خنک کنید. در زیر یک لیست برای شما آماده کرده ایم با توجه به مساحت فضا (متر مربع)، ظرفیت درست را تشخصی دهید:

  • مساحت: 32 تا 37 مترمربع / ظرفیت: 9000
  • مساحت: 37 تا 41 مترمربع / ظرفیت: 10000
  • مساحت: 41 تا 50 مترمربع / ظرفیت: 12000
  • مساحت: 50 تا 64 مترمربع / ظرفیت: 14000
  • مساحت: 64 تا 91 مترمربع / ظرفیت: 18000
  • مساحت: 91 تا 117 مترمربع / ظرفیت: 24000

اگر فضایی که برای کولرگازی در نظر دارید، آفتاب گیر است به موارد بالا و ظرفیت آن ها 10 درصد اضافه کنید و اگر فضایی که برای اسپیلت در نظر گرفته اید در سایه قرار دارد از ظرفیت های بالا 10 درصد کم کنید.

استاندارد و برچسب انرژی

خیلی مهم است که در  هنگام خرید اسپیلت به علامت استاندارد و مصرف انرژی آن دقت کنید. برچسب مصرف انرژی اسپیلت باید دارای بالاترین درجه کارآیی و بازدهی باشد.  در برچسب انرژی حتما به شاخص E.E.r توجه کنید در ادامه آن را توضیح می دهیم:

E.E.r نسبت بازده انرژی : این عدد حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی اسپیلت به توان ورودی  است ( هرچه این شاخص بالاتر باشد، کارایی کولر بیش تر است.

تعمیر اسپلیت در مشهد می خواهم، چکار کنم؟

در ابتدا به شما توصیه می کنیم مقاله با رعایت این نکات از تعمیر کولرگازی خلاص شوید! را مطالعه کنید که اطلاعات خوبی به شما در سرویس و نگه داری از کولرگازی می دهد. بعد از آن اگر شما نیاز به تعمیر کولرگازی خود دارید به راحتی با چی کارا می توانید با متخصصین و افراد حرفه ای این حوزه در ارتباط باشید و دغدغه پیدا کردن افراد حرفه ای و پشتیبانی، قیمت و … را نداشته باشید.

برای ثبت سفارش در چی کارا کافیست اپلکیشن اندروید (Android)، آی او اس (ios) را دانلود کنید و در بخش تاسیسات و لوله کشی اسپیلت و کولرگازی را انتخاب کنید به سوالات پاسخ دهید و درخواست خود را بصورت کاملا رایگان ثبت کنید. همچنین می توانید از طریق سایت چی کارا  بصورت آنلاین و بدون نیاز به اپلیکیشن درخواست خود را ثبت کنید.