یکی از مشکلاتی که معمولا برای شوفاژ ها اتفاق می افتد، سوراخ شدن رادیاتور آن هاست که باعث نشتی آب از آن می شود. امروز در سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا علت سوراخ شدن رادیاتور و تعمیر رادیاتور صحبت می کنیم.

اگر تجربه کمی در تعمیر رادیاتور، تعویض پره شوفاژ و تعویض شیر رادیاتور شوفاژ دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید چرا که عیب یابی آب دادن رادیاتور شوفاژ و یا صدای آن برای افراد کم تجربه فرآیندی سخت و وقت گیر است. به همین خاطر از شما می خواهیم بدون از دست دادن زمان، از یک تعمیر کار شوفاژ استفاده کنید.

برای تعمیر رادیاتور شوفاژ ابتدا لازم است کمی با ساختار لوله های شوفاژ آشنا شوید و بدانید که این کار در بخش تاسیسات و لوله کشی قرار دارد.

انواع لوله های شوفاژ و تاثیر آن بر تعمیرات رادیاتور شوفاژ

برای تعمیرات اصول و صحیح شوفاژ ابتدا باید نوع لوله شوفاژ را تشخیص دهید. به صورت کلی در رادیاتور شوفاژ 3 نوع لوله و یا اگر بخواهیم بصورت تخصصی تر بیان کنیم 3 نوع شیر وجود دارد که عبارت اند از:

  • شیر تخلیه : شیری که از آن برای هواگیری شوفاژ استفاده می کنید.
  • شیر کنترل دستی : شیری که با آن ورود و خروج، آب گرم را کنترل می کنید و توسط آن شوفاژ را خاموش و روشن می کنید.
  • شیر قفل دریچه : شیری که در پایین رادیاتور موجود است و قابلیت تنظیم یکباره برخلاف شیر کنترل دستی را دارد.

معمولا بیشترین اشکال در این حوزه مربوط به شیر شماره سوم است که در بیشتر مواقع باید آن را تعویض کرد.

تعمیر رادیاتور

تعمیر رادیاتور

2 نکته اساسی و مهم برای تعیمر سوراخی شوفاژ

جنس لوله ی رادیاتور شوفاژ

تجربه بسیاری از خدمت رسانان چی کارا در برخورد با سوراخی رادیاتور شوفاژ این است که لوله های گالوانیزه از کم دوام ترین و بی کیفیت ترین نوع جنس در رادیاتور شوفاژ است زیرا این نوع لوله ها به سرعت دچار پوسیدگی و خردگی می شوند و تعمیر این نوع لوله ها زمان بر و پردردسر است.

البته انواع دیگری هم وجود دارد مانند لوله های چدنی، پلاستیکی و پولیکا که ویژگی های خاص خود را دارند. هر یک از این نوع جنس ها مزیت ها و ایرادات خاص خود را دارند اما بهترین جنس برای لوله کشی رادیاتور شوفاژ، پوش فیت است که از پلیمر های جدید ساخته شده است. اگر از یک خدمت رسان حرفه ای برای لوله کشی شوفاژ با جنس پوش فیت تقاضای کمک کرده باشید، احتمالا دیگر نیازی به تعمیر نخواهید داشت.

از چسب مخصوص شوفاژ استفاده کنید.

برای برطرف کردن سوراخ شوفاژ می توانید از چسب مخصوص استفاده کنید. یکی از عواملی که سبب بروز مشکل سوراخ شدن شوفاژ می شود، رسوبات موجود در لوله های شوفاژ است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در هنگام تعمیر شوفاژ از سرویس کار بخواهید، سرویس و رسوب گیری شوفاژ را انجام دهد.

تعمیر رادیاتور

تعمیر رادیاتور

چگونه شوفاژم را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنم؟

شما می توانید با مراجعه به اپلیکیشن اندورید یا اپ پیشرو سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا، سفارشات خود را بصورت کاملا رایگان ثبت کنید و از مشاوره رایگان خدمت رسانان ما قبل از تعمیر بهره مند شوید.

این موضوع که هر دستگاهی پس از مدتی استفاده نیاز به سرویس دارد امری انکار ناپذیر است.  امروز در این مقاله در مجله چی کارا می خواهیم در مورد سرویس رادیاتور و نکات مهم آن صحبت کنیم.

یکی از مشکلاتی در روند کار رادیاتور شوفاژ پس از مدتی مشکل ایجاد می کند، جمع شدن رسوب در قطعات و لوله های به علت املاح موجود در آب و دمای بالای لوله هاست که اگر سالیانه رادیاتوران سرویس نکنید احتمالا زودی با مشکل سوراخ شدن لوله ها و نشتی آب مواجه می شوید.

سرویس رادیاتور

سرویس رادیاتور

سرویس رادیاتور چه اهمیت و مزایایی دارد؟

سرویس رادیاتور کاری بسیار مهم برای تضمین، سلامت کارکرد یک پیج در طول سال است. رسوبات داخل لوله کشی شوفاژ که از املاح آب به وجود آمده اند با چرخش پمپ به داخل دستگاه کشیده می شوند و باعث گرفتگی شیر های پمپ و تمامی اتصالات پکیج می شوند که معمولا عیب یابی این مشکل و پیدا کردن این منبع برای افراد کم تجربه بسیار کار وقت گیری است.

به شما توصیه می کنیم در صورتی که این مشکل را دارید از یک متخصص ماهر کمک بخواهید چرا که هم در زمان خود صرفه جویی کنید و هم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

ممکن است بعضی وقت ها فکر کنید نصب کردن صافی در مسیر شیلنگ برگشت شوفاژ می تواند راه حل خوبی باشد اما این رسوبات پشت توری صافی جمع می شوند و مسیر را کاملا مسدود خواهند کرد و این عدم گردش صحیح، صدمه شدیدی به دستگاه می زند.

بهترین زمانی که می توانید،رسوب گیری رادیاتور را انجام دهید قبل از راه اندازی پکیج یعنی قبل از شروع فصل زمستان است. برای سرویس رادیاتور معمولا تنها به یک مغزی تبدیل 2.5 به 2 و یک آچار فرانسه نیاز است.

چرا باید قبل از راه اندازی پکیج حتما آن را سرویس کنیم؟

دلیل این توصیه این است که با شروع کار پکیچ یا شوفاژ به صورت خودکار تمامی رسوبات به داخل دستگاه کشیده می شوند و این کار می تواند مشکلات جدی در عملکرد پکیج در طول زمستان به وجود بیاورد. شوفاژ های که روی آن ها صافی نصب می شود کمی فرآیند متفاوت تری تجربه می کنند از این نظر که آن ها، باید توری را تمیز کنند چرا که پس از مدتی مسیر مسدود می شود و در صورت عدم پاک کردن موانع در راه صافی باعث ضربه به دستگاه می شوند.

چگونه شوفاژ را رسوب زدایی می کنند؟

ابتدا شیر ورودی آب به پکیج را می بندند سپس آب پکیج را تخلیه می کنند. بعد از آن تمامی شیر های پکیج را از زیر آن باز می کنند و با آب سرد تمامی لوله ها را کاملا شستشو می دهند تا هیچ رسوبی باقی نماند. این کار تمامی رسوبات و املاح را از لوله ها پاک می کند اما برای این موضوع که رادیاتور هم همزمان تمیز شود باید شخص دیگری هم آنجا حضوری داشته باشد تا به سرویس کار رادیاتور کمک کند.

شما می توانید از طریق وب اپلیکیشن سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا یا اپلیکیشن اندروید در بخش تاسیسات و لوله کشی، سفارش خود را صورت رایگان ثبت کنید تا از مشاوره رایگان سرویس کاران ما قبل از مراجعه بهره مند شوید.