عیب یابی و تعمیر موتور کولر آبی باید توسط یک فرد حرفه ای و کاربلد انجام شود اما با نکاتی که امروز با شما در میان خواهیم گذاشت احتمالا دیگر همیشه نیاز به پیدا کردن تعمیرکار کولر آبی ندارید و خودتان هم می توانید با کمک این موارد مشکل را عیب یابی و برطرف کنید.

عیب یابی و تعمیر موتور کولر آبی در محل

عیب یابی و تعمیر موتور کولر آبی در محل

بررسی قیمت و هزینه تعمیر موتور کولر آبی

بهترین کار و روش پیشگیری برای هزینه های تعمیر مکرر کولر آبی، سرویس کولر آبی در آغاز فصل گرماست تا با شناسایی، ترمیم یا تعویض قطعات خراب است تا در هنگام استفاده از کولر آبی دچار مشکل نشوید. هزینه تعمیر کولر آبی بستگی به نوع مدل کولر، ظرفیت کولر و لوازم مورد نیاز محاسبه می شود.

شما می توانید با استفاده از رعایت نکات زیر و عیب یابی موتور کولر آبی خود، اقدام به تعمیر آن کنید:

با زدن دکمه موتور و پمپ آپ کولر، کولر آبی روشن نمی شود! علت چیست؟

معمولا در چنین مواردی ایراد مربوط به موتور کولر نیست بلکه ممکن است این مشکل بر اثر خرابی فیوز یا قعطی فیوز باشد. پس برای رفع این مشکل در اولین گام فیوز را بررسی کنید که قطع نباشد. سپس با کمک یک فازمتر برای رعایت نکات امنیتی فیوز را بررسی کنید که برق دارد یا خیر. در صورتیکه با حرکت اهرم فاز خارج نمی شود ممشکل از خرابی فیوز است و باید تعویض گردد.

اگر متوجه علت مشکل در فاز یا نول شدید در ابتدا کلید برق مربوط به کنترل را بررسی کنید. در صورتی که در کلید کولر برق وجود داشت اما در ترمینال کولر اینگونه نبود به احتمال زیاد مشکل بر اثر قطعی برق در سیم هاست. پس مسیر سیم ها را بررسی کنید و مشکل احتمالی را برطرف نمایید. اگر در کلید کولر برق نبود باید سیم کشی ساختمان را بررسی کنید به احتمال زیاد مشکل از سیم کشی برق ساختمان است.

تعمیر موتور کولر آبی هنگامی که موتور کار می کند ولی باد خنک نیست

دلایل اصلی به وجود آمدن این مشکل نرسیدن آب به کولر، کم فشار بودن آب ورودی به کولر، گرفتگی لوله مسیر ورودی به کولر است. از علائم نرسیدن آب به کولر یا کم فشار بودن آن باد گرم کولر و خشک شدن پوشال های کولر است.

اگر شلنگ آب یا پمپ آب خراب شده است

اگر با این مشکل برخورد کردید گرچه می توان شلنگ یا پمپ را تعمیر کرد اما خیلی بهتر است آن ها را تعویض کنید چرا که هزینه تعمیر کولر آبی در این شرایط معمولا هزینه بیش تری نسبت به تعویض این قطعات دارد. در صورت خراب بودن این قطعات کولر آب دارد اما به پوشال ها نمی رسد.

مسدود شدن سوراخ آب ریزها

اگر در حین عیب یابی کولر آبی متوجه شدید که سوراخ آب ریز ها گرفته شده است باید آن ها باز کنید. با استفاده از جوهرنمک همه ی آن ها را بشویید تا گرفتگی به طور کامل برطرف شود.

اگر با استفاده از این راهکار ها نتوانستید مشکل کولر خود را حل کنید یا می خواهید یک متخصص این کار را برای شما انجام دهد می توانید از این جا اقدام کنید.