احتمالا انتخاب بین کامپیوتر و لپ تاب می تواند واقعا دشوار باشد. اما امروز در چی کارا با بررسی مزایا و عیب های کامپیوتر و لپ تاب می توانید انتخاب آگاهانه تری در این زمینه داشته باشید. اگر نیاز به تعمیر کامپیوتر و لپ تاب دارید می توانید از این بخش اقدام کنید.

"<yoastmark

قابل حمل بودن یا نبودن؟

اصلی ترین ویژگی لپ تاب و مزیت آن نسبت به کامپیوتر، قابل حمل بودن یا Portable بودن لپ تاب است. در واقع تا به این موضوع نیاز نداشته باشید و آن را تجربه نکرده باشید نمی توانید به کاربرد این موضوع پی ببرید.

به عنوان مثال با داشتن یک کامپیوتر خانگی یا PC علاوه بر اشغال زیاد فضا، شما تنها در اتاق یا محل کار خود می توانید از سیستم های رایانه ای استفاده کنید. اما وقتی شما لپ تاب دارید می توانید کار خود را در سفر، خارج شهر و یا هر نقطه که دلتان بخواهد انجام بدهید.

نیاز به برق مستقیم یا باتری؟

ویژگی مهم لپ تاب ها نیاز نداشتن به برق مستقیم برای کار کردن است و می توانند با ذخیره انرژی در باتری بین 2 تا چند ساعت از آن ها استفاده کنید. در این صورت می توانید از لپ تاب ها در اتوبوس، تاکسی و … هم استفاده کنید. بنابراین لپ تاب برای کسانی که به PC نیاز زیادی دارند بسیار ضروری است. اما در کامپیوتر های خانگی یا PC شما نیاز به برق مستقیم شهری دارید و نمی توانید از آن در همه جا استفاده کنید.

به هزینه و قیمت، توجه کنید

لپ تاب ها با توجه به نوسانات زیاد بازار ارز، تغییرات زیادی کرده است و در حال افزایش هست. اما به طور کلی قیمت لپ تاب ها با ویژگی های سخت افزاری مشابه با کامپیوتر خیلی بیشتر است و تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که آیا حاضرین به خاطر قابل حمل بودن و عدم نیاز به برق مستقیم این هزینه را بپردازید یا خیر؟

ارتقا دادن ممکن است

تا همین چند وقت پیش خیلی از افراد فکر می کردند ارتقا دادن فقط از ویژگی های PC است اما در لپ تاب ها هم شما می توانید CPU، رم (RAM)، هارد (Hard) و … به جز کارت گرافیک را ارتقا بدهید. البته ارتقا دادن کارت گرافیک هم میسر است اما به صورت محدود امکان دارد.

سرقت به آسانی

یکی از ویژگی های منفی لپ تاب قابل سرقت بودن آن ها به خاطر سبک بودن و قابل حمل بودن آن هاست که برای حل این مشکل می توایند از کیف های گمراه کنند یا ضد سرقت و رمز دار استفاده کنید.

نتیجه گیری

PC راه حلی کم هزینه در مکان های ثابتی هستند اما لپ تاب ها سیستم هایی قابل حمل اما با هزینه بیشتر هستند. تصمیم گیری با شماست و باید بر اساس نیاز خود که آیا نیاز به سیستم قابل حمل دارید یا نه انتخاب کنید!

به نظر شما چه فاکتور های مهم دیگری در این رابطه مهم است؟