امروز در سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا با شما در مورد عیب یابی مشکل روشن نشدن هیتر برقی صنعتی و تعمیر هیتر برقی صنعتی صحبت می کنیم. در زیر لیستی از دلایل این مشکل و راه حل های آن را می بینید و اگر خودتان نمی توانید مشکل را برطرف کنید می توانید از خدمت رسان های متخصص و حرفه ای چی کارا استفاده کنید تا هم خیالتان از قیمت و کیفیت راحت باشد هم از نحوه کار خدمت رسان رضایت داشته باشید.

تعمیر هیتر برقی صنعتی

تعمیر هیتر برقی صنعتی

تعمیر هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی روشن نمی شود

علت این مشکل نداشتن برق در پریز اصلی است. برای حل این مشکل می توانید از ولتاژ آوامتر (250 ولت) استفاده کنید و بوسیله آن پریز را تست کنید و در صورت نبود ولتاژ علت نداشتن برق را بررسی و رفع کنید.

هیتر برقی صنعتی روشن نمی شود (علت شماره دو)

دوشاخه یا سیم مورد استفاده دچار پارگی و نقض شده اند. برای این مشکل ابتدا دو سیم ورودی به ترمینال اصلی را جدا کنید، سپس به یکدیگر متصل کنید. بعد رابط های آوامتر (رنج R*1) را به آن ها وصل کنید، اگر مشکلی در این قسمت وجود نداشته باشد به سرعت عقربه آوامتر منحرف می شود اگر این اتفاق نیفتاد اول دوشاخه سپس کابل را عیب یابی کنید و مشکل را حل کنید.

بخاری برقی صنعتی روشن نمی شود (علت شماره سه)

نول اصلی مدار پس از ترمینال قطع شده است. هر دستگاه برقی برای ادامه کار نیاز به فاز و نول دارد. برای این که متوجه شوید نول قطع است یا نه می توانید از فازمتر استفاده کنید. اگر پس از روشن شدن مدار هر دو پایه فاز بودند یعنی نول قطع است! هنگامی می توانید بگوید نول اصلی قطع شده است که علاوه بر المنت ها، لامپ های کلیدی هم روشن نشوند. اگر لامپ های کلید روشن می شوند یعنی این که فقط نولی که به طرف المنت ها کشیده شده قطع شده است.

بخاری برقی صنعتی روشن نمی شود (علت شماره چهار)

فاز اصلی مدار بعد از ترمینال قطع شده است. همانطور که وجود داشتن فاز درهر دو پایه المنت نشان دهنده قطع شدن نول است، اگر در استفاده از فازمتر هر دو پایه نول باشند یعنی لامپ فازمتر روشن نشود، فاز قطع شده است. برای حل این مشکل باید مدار را از برق پریز جدا کنید و از آوامتر (رنج R*1) برای بررسی همه سیم ها تا  تشخیص محل مشکل استفاده کنید.

بخاری برقی صنعتی روشن نمی شود (علت شماره پنج)

کلید خراب است. معمولا در کلید های دو پل وسه پل از یک ریل مشترک برای رساندن فاز به ورودی کلید ها استفاده می کنند. اگر این ریل به هر علتی دچار مشکلی بشود و یا فاز ورودی به ریل جدا شود، المنت ها و لامپ ها روشن نمی شوند. برای تست کلید از آوامتر (رنج ۱×R ) استفاده کنید. برای تست کلید ابتدا هیتر را از برق جدا کنید سپس رابط های آوامتر را به کلید وصل کنید اگر مشکل از خرابی کلید نباشد عقربه ها سریع منحرف می شوند و به جای خود باز می گردند.

اگر تجربه و نظری در تعمیر هیتر برقی دارید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همچنین اگر نیاز به عیب یابی  و تعمیر هیتر برقی خانگی دارید می‌توانید از این جا مقاله تعمیر هیتر برقی خانگی را مطالعه کنید.