با شروع فصل های گرما دغدغه تعمیر کولر های آبی و تعیمر اسپلیت ها برای همه شروع می شود. تعمیر اسپلیت باتوجه به پیچیدگی های فنی و تکنولوژی بالاتر نسبت به کولر های آبی حتما باید از یک متخصص حرفه ای و با تجربه استفاده کنید که در غیر این صورت احتمالا با مشکلات و ضرر های بیشتری از قبل مواجه می شوید.
یک سرویس کار برای تعمیر تخصصی اسپلیت باید با همه قطعات اسپلیت و کولر گازی اشنایی کامل داشته باشد تا بتواند مشکل را حل کرده و سرمایش اولیه کولر را دوباره بازگرداند.

تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی کولر گازی

اسپلیت ها در دو بخش گرمایشی و سرمایشی و ترکیب هر دو مورد در بازار وجود دارند که کاربرد های خیلی زیادی دارند و به دلیل سهولت استفاده و به صرفه تر بودن، تعداد خیلی زیادی از کابران، آن را به سیستم های تهویه ترجیح می دهند.
عواملی مانند نوسانات برق، ضربه خوردن به پنل های داخلی یا خارجی، اتصالات قطعات داخلی، تمام شدن گاز کولر گازی، استفاده بیش از حد و موارد دیگر می تواند باعث آسیب جدی به کولر گازی یا اسپلیت شود. در صورت هر یک از این مشکلات ممکن است یک یا حتی چند بخش از قطعات اسپلیت دچار آسیب جدی شده باشد. بهتر است در این موارد در اسرع وقت با یک منبع مطمئن برای تعمیر اسپلیت تماس حاصل کنید.
تکرار مداوم، موارد ذکر شده بر روی بخش های دیگر کولر گازی تاثیر می گذارد و در صورت تعمیر نشدن زمینه ساز خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا سریعا، آن مشکلات را رفع کنید. سرویس کاران ما در چی کارا با تخصص، تجربه و مهارتی که دارند شما را در رفع هر مشکلی با اسپلیت خود یاری خواهند کرد.

تعمیر-اسپلیت

شارژ گاز اسپلیت را اصلا دست کم نگیرید

یکی از اقدامات خیلی مهم در تعمیر و نگه داری از اسپلیت، شارژ گاز اسپلیت است. لازم است بدانید که عدم توجه به میزان شارژ کولر گازی و کار کردن اسپلیت بدون گاز در مدت زمان طولانی باعث ایجاد یک زنجیره از مشکلات خواهد بود. اگر کولر گازی تان را تازه خریده اید و برای اولین بار می خواهید از آن استفاده کنید، باید آن را شارژ کنید.
بعضی اوقات گاز کولر پیش از موعد تمام می شود و نیاز به شارژ دوباره است در این موارد اصلا کولر را روشن نکنید که به احتمال زیاد با هوای گرم و در صورت طولانی شدن با خراب شدن قطعات کولر گازی مواجه می شوید.
شارژ گاز کولر در حوزه تعمیرات اسپلیت قرار دارد که حتما باید با ظرافت خاص و رعایت حساسیت آن انجام شود که تنها سرویس کاران متخصص این حوزه از عهده آن بر می آیند. سرویس کاران ما در چی کارا در هنگام مراجعه به محل انتخابی شما، تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله کپسول های گاز را همراه خود می آورند و اقدام به شارژ گاز اسپلیت می کنند.

هر چند وقت یکبار اسپلیت خود را سرویس کنید

تعمیر اسپلیت امری هزینه بر و پر دردسری است که باید سعی کنید تا می توانید از آن پیشگیری کنید. یکی از کاربردی ترین روش ها برای نگه داری طولانی تر از اسپلیت و کولر گازی و پیشگیری از خرابی قطعات آن، سرویس اسپلیت به طور منظم است. در فرآیند سرویس اسپلیت توسط سرویس کاران با تجربه، اسپلیت باز شده و قطعات آن به دقت بازرسی و در صورت نیاز تعمیر می شوند.
فعالیت های دیگری مثل شستشو و تمیز کردن فیلتر های کولر گازی، سرویس پنل های داخلی و خارجی اسپلیت، تمیز کردن سنسور، شستشو و پاکسازی کامل کویل ها، ترمیم و تعویض بخش های آسیب دیده در طول این فرآیند به صورت کامل باید انجام بگیرد تا در نتیجه مشکلات جزئی پیش آمده حل شوند. به این ترتیب شما از هزینه ها و دردسر های تعمیر اسپلیت راحت می شوید.
چی کارا، با استفاده از تیم تخصصی سرویس کاران اسپلیت، سرویس این دستگاه را به شکل حرفه ای و تخصصی انجام می دهد.

چرا تعمیر اسپلیت اهیمت زیادی دارد؟

نحوه عملکرد اسپلیت به این صورت است که مایع بسیار سردی مانند فریون، گرمای محیط را گرفته و بخار می شود، دوباره به مایع تبدیل می شود و در پی این عملیات هوای محیط خنک می شود. تعمیر اسپلیت با توجه به ساختار پیچیده ای که دارد کمی سخت است و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد.
به دلیل پر مصرف بودن اسپلیت در فصل های گرما به خصوص در مناطق کویری و شرجی برای تعیمرات کولر گازی باید با احتیاط عمل کنید تا درصد احتمال هر نوع ضرر احتمالی را به صفر برسانید.
اسپلیت ها در کاهش عوامل آلژی زا مثل میکروب ها، پاکسازی هوا از ریز گرد های گرد و غبار، از بین بردن ویروس ها و باکتری موجود در محیط، تصفیه هوا از انواع آلاینده های شیمیایی بسیار تاثیر گذار هستند. برای همین اختلال در کار اسپلیت مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت به همین دلایل تعمیر اسپلیت اهمیت زیادی دراد.
اسپیلت از هر برند و مدلی که باشد به دو قسمت مکانیکی و الکتریکی تجزیه می گردد:

قطعات مکانیکی اسپلیت

این قسمت شامل قطعاتی همچون کمپرسور، کندانسور یا رادیاتور، فیلتر یا درایر، پروانه کندانسور، کندانسور، اوپرایتور، پروانه اوپرایتور، لوله فشار زیاد یا مویین، سینی زیر کولر، فیلتر خروجی هوا می شود.

قطعات الکتریکی اسپلیت

این قسمت شامل قطعاتی مثل اورلود، سیم های رابط، کلید چند وضعیتی یا کلید فن، کلید اصلی کولر و … می شود.
همانطور که می بینید اجزای خیلی زیادی در کنار هم در اسپلیت کار می کنند و شناخت آن ها و نحوه تعمیر آن ها به مهارت و تخصص نیاز دارد.

عیب یابی اسپلیت

اگر با یکی از نشانه های زیر برخورد کردید حتما سریعا کولر گازی را خاموش کنید و با یک منبع مورد اطمینان برای تعمیر کولر گازی تماس حاصل کنید. نشانه هایی که باید حتما به آن توجه داشته باشید عبارت اند از:
• کولر گازی هوای خنک تولید نمی کند.
• کولر گازی ناگهان خاموش می شود.
• آب از داخل کولر گازی نشتی می کند.
• از پنل خارجی کولر گازی، آب نشتی می کند.
• هنگامی که کولر خاموش است از آن آب نشتی می کند.
• کولر گازی خاموش نمی شود.
• کولر گازی از حرکت نمی ایستد.
• فن داخلی کولر گازی کار نمی کند.
• فن خارجی کولر گازی کار نمی کند.
• خازن استارت کار نمی کند.
• کولر گازی روشن نمی شود.
• موتور فن داخلی کولر گازی گیر کرده است.
در صورت برخورد با هر یک از موارد بالا می توانید با ثبت سفارش فوری در هر ساعتی از شبانه روز از خدمات 24 ساعته چی کارا برای رفع سریع این مشکل اقدام کنید.

شناخت این موارد برای تعمیر کار اسپلیت الزامی است

یک تعمیر کار حرفه ای اسپلیت باید:
• با نحوه گاز زدن کولر گازی با استفاده از مایع مبرد کاملا آشنا باشد.
• نحوه نصب لوله مسی را بلد باشد.
• بتواند دمپر و استپ موتور را تعمیر کند.
• کمپرسور اسکرول را بشناسد.
• انواع مدل های تبخیر کننده یا اوپراتور را بشناسد و از نحوه کار آن ها آگاه باشد.
• کمپرسور پیستونی را بشناسد.
• کمپرسور های روتاری (دوار) را بشناسد.

تعمیر-اسپلیت

تعمیرات اسپلیت در محل توسط سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا

تعمیر اسپیلت در محل یکی از انواع خدماتی است که سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا ارائه می دهد. قبل از هر چیزی باید به شما عزیزان این اطمینان را بدهیم که تعمیرات با نظارت کامل چی کارا بر نحوه انجام کار، قیمت تمیر اسپلیت، وقت شناسی و تعهد به زمان، نحوه برخورد سرویس کاران و … انجام می شود.
سرویس و تعمیر اسپلیت یکی از خدماتی است باید در محل انتخابی مشتری انجام بگیرد. جا به جایی این محصول خیلی دردسر برای کابران دارد. چی کارا برای راحتی کاربران و مشتریان خود و جلب رضایت آن ها، محصول مورد نظر را در محل انتخابی شما بررسی و ترمیم می کند.
تعمیرات اسپلیت در محل شامل خدماتی مانند بررسی و عیب یابی قطعات، ترمیم یا تعویض قطعات فرسوده و قدیمی است. برای اطلاع از جزئیات این خدمت می توانید از طریق بخش اسپلیت و کولر گازی استفاده کنید.

نمایندگی تعمیر اسپلیت کجاست؟

نمایندگی تعمیر اسپلیت به مکان هایی گفته می شود که مجهزترین مرکز انواع کولر گازی هستند. این مراکز با دسترسی به پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر انواع اسپیلت، قطعات اصلی و با کیفیت دستگاه می توانند بهترین گزینه برای تعمیر اسپلیت باشند. اما با افزایش روزانه این مراکز شناخت بهترین آن ها کار ساده ای نیست.
چی کارا با ارتباط با بهترین مراکز تعمیر اسپلیت و نظارت بر نحوه عملکرد آن ها برای رفع این مشکل به میان آمده است.
سامانه هوشمند درخواست خدمات چی کارا
سامانه هوشمند در خواست خدمات چی کارا پلتفرمی امن و مورد اطمینان تمامی کاربران اپلیکیشن های هوشمند است که می تواند تمامی مشکلات و دغدغه های شما عزیزان را در بیش از 150 خدمت برطرف کند. چی کارا با استفاده از متخصص ترین، قابل اطمینان ترین و متعهد ترین سرویس کاران در هر زمینه ای برای جلب رضایت شما عزیزان تلاش می کند.
برای آشنایی ما با خدمات چی کارا می توانید از طریق اپ پیشرو یا اپلیکیشن اندروید اقدام کنید.