در مشهد و دیگر شهرهای ایران شما می‌توانید شرکت‌ ثبت کنید. بصورت کلی در قانون نوع شرکت‌‌‌ها و قالب فعالیت‌ آن‌ها به 7 دسته تقسیم می‌شودند. امروز در چی کارا می‌خواهیم در مورد این 7 دسته بندی و روش ثبت آن با مشاوره ثبت شرکت مشهد چی کارا صبحت کنیم. همچنین اگر شما نیاز به مشاوره ثبت شرکت دانش بنیان دارید می‌توانید نیز از چی کارا استفاده کنید.

مشاوره ثبت شرکت در مشهد

انواع شرکت‌های قابل ثبت در قانون تجارت

اولین قدم برای ثبت شرکت این است که شما بدانید شرکتی که قصد ثبت آن را دارید در کدام یک از دسته بندی‌های زیر قرار دارد و چه تفاوت قانونی در بین آن‌‌ها وجود دارد. برای این کار بیشتر افراد باتجربه از مشاوره ثبت شرکت مشهد یا دیگر شهرها استفاده می‌کنند. شرکت ها و قالب فعالیت آن‌ها به 7 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. شرکت های سهامی ( سهامی خاص و سهامی عام)
  2. شرکت های مسئولیت محدود
  3. شرکت های تضامنی
  4. شرکت ‌های مختلط سهامی
  5. شرکت‌ های غیر سهامی
  6. شرکت های نسبی
  7. شرکت های تعاونی تولید و مصرف

در ادامه این مقاله ما به عنوان مشاوره ثبت شرکت مشهد ، شما را با مراحل دو نوع از این شرکت‌‌ها که استفاده بیشتری دارند، آشنا می‌کنیم. با چی کارا همراه باشید.

مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

شرکت های سهامی خاص یکی از 7 دسته از شرکت‌ها از قانون تجارت محسوب می‌شوند. این نوع شرکت‌ها به دو نوع تجاری و غیرتجاری تقسیم می‌شوند. اعضای لازم برای ثبت این شرکت‌ها 6 نفر است. این 6 نفر شامل 3 سهامدار اصلی، 2 نفر بازرس و 1 نفر عضو علل بدل است. همچنین در هنگام ثبت این نوع از شرکت‌ها وجود سمت‌های مختلف از جمله اعضای هییت مدیره، مدیرعامل و نایب رئیس الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص مشهد

برای ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد مقدس و دیگر شهرها شما نیاز به مدارک زیر دارید:

  • تهیه و تنظیم دو برگ از اظهارنامه شرکت سهامی خاص
  • تهیه و تنظیم دو برگ از اساسنامه شرکت سهامی خاص
  • تهیه و تنظیم دو برگ از صورت جلسات مجمع عمومی و موسسین شرکت
  • ارائه تمامی مدارک شناسایی و کارت ملی اعضای شرکت از جمله: هیات مدیره،بازرسین و سهامداران
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه، عدم ممنوعیت سابقه کاری یا محکومیت کیفری اعضای هییت مدیره، بازرسین و سهامداران.
  • در صورت داشتن سهامدار خارجی باید مدارک پاسپورت و مشخصات وکیل قانونی سهامدار خارجی با ترجمه ارائه شد.
  • تحویل اقرار نامه صورت جلسه شرکت

مشاوره ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

شرکت‌ با مسئولیت محدود به شرکت‌هایی گفته می‌شود که امور تجاری را انجام می‌دهند. حداقل تعداد اعضا برای ثبت این نوع از شرکت‌ها دو نفر سهامدار است و باید در هنگام نوشتن نام شرکت عنوان “با مسئولیت محدود” هم ذکر شود. در ادامه مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را بررسی می‌کنیم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد مقدس و دیگر شهرها شما نیاز به مدارک زیر دارید:

  • تهیه و تنظیم دو نسخه از شرکت نامه، با امضای هر یک از سهامداران
  • تهیه و تنظیم دو نسخه از اساسنامه شرکت با امضای هر یک از سهامداران
  • تهیه و تنظیم دو نسخه از تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود با امضای هر یک از سهامداران
  • تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی با امضای هر یک از سهامداران و بازرسین حاضر در جلسه
  • تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه هیات مدیره
  • ارائه گواهی عدم فعالیت اعضای شرکت در ارگانهای دولتی
  • ارائه معرفی نامه نماینده یا نمایندگان شرکت.
  • ارائه اصل وکالتنامه وکیل(در صورتیکه وکیل کارهای ثبت شرکت را انجام داده باشد).
  • ارائه مدرک سوءپیشینه(کیفری و محکومیت ) مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره.
  • ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت از جمله، هیأت مدیره، شرکا و اعضاء.
  • تعیین و ذکر موضوع فعالیت شرکت و مجوز کار شرکت با مسئولیت محدود.
  • تعیین نام شرکت با قید کلمه با “مسئولیت محدود”.
  • تعیین مسئولیت و اختیارات اعضاء و سمت هر یک از آنها در شرکت

برای مشاوره ثبت شرکت مشهد از مشاوران حرفه ای و مجرب چی کارا استفاده کنید. همچنین برای کاهش هزینه ثبت شرکت در مشهد می‌توانید مقاله مشاوره ثبت شرکت در مشهد مجله الکترونیکی چی کارا را مطالعه کنید.

عده‌ی زیادی از افراد، با هزینه‌ها و مراحل ثبت شرکت در مشهد و دیگر شهرهای ایران، آشنایی ندارند و همین علت باعث می‌شود در بعضی مواقع در معرض سواستفاده مالی قرار بگیرند. امروز در چی کارا در مورد کاهش هزینه ثبت شرکت با استفاده از مشاوره ثبت شرکت در مشهد و دیگر شهرها صحبت می‌کنیم. همچنین اگر نیاز به مشاوره و آموزش در زمینه‌های دیگر دارید می‌توانید از بخش مشاوره و آموزش مجله الکترونیکی چی کارا استفاده کنید.

Knowledge Foundation

اهمیت مشاوره ثبت شرکت در مشهد برای کاهش هزینه‌های احتمالی

در عصر حاضر بیش تر از هر زمان دیگری عموم جامعه از اهمیت مشاوره آگاه شده اند. در حقیقت به این صورت است که افراد هرچه قدر با تجربه تر شوند، علاقه بیشتری به مشاوره نشان می‌دهند. یکی از موارد تخصصی که حتما در آن باید از مشاوره استفاده کنید، مشاوره ثبت شرکت است چرا که در این زمینه اطلاعات حقوقی و تجربه نیاز است و هرکسی نمی‌تواند به راحتی شرکت ثبت کند. یکی از مشکلاتی که برای اکثر افراد اتفاق می افتد، مشکلات حقوقی و مالیاتی پس از ثبت شرکت است چرا که در آن زمان از مشاوره استفاده نکرده اند.

برای پیشگیری از هرگونه هزینه احتمالی اضافی در هنگام ثبت شرکت و پس از آن بهتر است از مشاوره ثبت شرکت در مشهد یا دیگر شهرهای چی کارا استفاده کنید. چی کارا با استفاده از مجرب ترین و حرفه ای ترین مشاوران این زمینه در خدمت شماست.

انتخاب صحیح نوع شرکت و قالب فعالیت آن

اولین قدم و پیش نیاز برای ثبت شرکت، انتخاب نوع شرکت و قالب فعالیت آن است. بر اساس قوانین تجارت، نوع شرکت و قالب فعالیت آن به هفت نوع زیر تقسیم می‌شوند.

  1. شرکت های سهامی ( سهامی خاص و سهامی عام)
  2. شرکت های مسئولیت محدود
  3. شرکت های تضامنی
  4. شرکت ‌های مختلط سهامی
  5. شرکت‌ های غیر سهامی
  6. شرکت های نسبی
  7. شرکت های تعاونی تولید و مصرف

برای انتخاب صحیح شما نیاز به مشاوره ثبت شرکت در مشهد دارید. چرا این که برای این کار نیاز است شما با قوانین آشنا باشید. برای این کار مشاوران حرفه ای چی کارا در خدمت شما هستند.

مراحل ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در حالت کلی به دو روش غیرحضوری و حضوری انجام می‌شود. در شهر مقدس مشهد هم شما از هر کدام از این دو روش که مایل باشید می‌توانید برای ثبت شرکت استفاده کنید.

ثبت شرکت در مشهد حضوری

برای ثبت شرکت به روش حضوری در مشهد شما باید به آدرس اداره ثبت شرکت در مشهد به نشانی: بلوارخیام، روبروی شرکت گاز، اداره ثبت شرکت‌‌ها مراجعه کنید و درخواست خود را بصورت کتبی ارائه نمایید. البته لازم به ذکر است که این روش مدتی است که کاملا منسوخ شده است و برای ثبت شرکت باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها استفاده کنید.

ثبت شرکت در مشهد غیرحضوری

در روش غیرحضوری که تنها روش ثبت شرکت در حال حاضر است شما باید به آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir مراحعه کنید و ثبت نام اولیه را انجام دهید. برای این کار باید مراحل ثبت شرکت را بگذارنید. برای استفاده از خدمات مشاوره ثبت شرکت در مشهد ، می‌توانید از مشاوران حرفه ای چی کارا استفاده کنید.

اگر می‌خواهید شرکت دانش بنیان ثبت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مشاوره ثبت شرکت دانش بنیان را مطالعه کنید.